سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
قتیل العبرات


عذاب آنانکه فاطمه(سلام الله علیها) را آزردند

 


روایت شده است، نخستین فردى که در روز قیامت براى او دادخواهى کنند و درباره ى او داورى نمایند، در مورد محسن فرزند على (ع) است. که درباره ى قاتل او و قنفذ، حکم مى شود، آنها را مى آورند و با تازیانه هاى آتشین مى زنند، که اگر یک تازیانه از آن تازیانه ها به تمام دریاها بیفتد، همه ى آب آنها از مشرق تا مغرب، به جوشش درمى آید، و اگر آن را بر کوههاى دنیا بگذارند، همه ى آنها ذوب شده و به خاکستر مبدّل مى گردند، قاتل محسن (ع) «قنفذ» را با آن تازیانه ها مى زنند.

مفضّل بن عمر در ضمن روایت مشروحى، از امام صادق (ع) نقل مى کند که فرمود: در روز قیامت، حضرت خدیجه (س) و فاطمه بنت اسد (س) مادر امیر مؤمنان على (ع) محسن را حمل مى کنند، آنها گریه و ناله مى کنند، مادرش فاطمه (س) (این آیات قرآن را) مى خواند:
هذا یَوْمُکُمُ الَّذى کُنْتُمْ تُوعَدُونَ: «این همان روزى است که به آن وعده داده شده اید». (انبیاء- 104)
یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ اَنَّ بَیْنَها وَ بَیْنَهُ اَمَداً بَعِیداً...
(امروز همان) «روزى است که هر کس آنچه را از کار نیک انجام داده، حاضر مى بیند، و دوست مى دارد میان او و آنچه از اعمال بد انجام داده، فاصله ى زمانى زیاد مى باشد...». (آل عمران- 30)
آنگاه امام صادق (ع) آنچنان گریه کرد که محاسن شریفش از اشک تر شد، سپس فرمود:
لا قَرّتْ عَیْنٌ لا تَبْکِى عِنْدَ هذا الذِّکْرِ.
«روشن مباد آن چشمى که هنگام ذکر این مصیبت، گریه نکند».


رنج ها و فریادهاى فاطمه (س)
(ترجمه بیت الأحزان)

خاتم المحدثین حاج شیخ عباس قمى (ره)
مترجم: محمد محمدی اشتهاردى



موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 177753